Informacje

TREFL Kolej na kolej 01402 Gra rodzinna towarzyska

24,95 zł

49,90 zł

-50%

5900511010961

Dostępnych: 20 szt.

Limited Offer

Cechy

Wiek dziecka 8 lat+

Opis

Oryginalna gra rodzinna Trefl

Kolej na kolej.

Seria Dr Knizia poleca - zawiera gry przygotowane przez jednego z najpopularniejszych autorów – doktora matematyki Reinera Knizię.

Blisko 600 gier tego autora zostało wydanych na całym świecie w ponad 50 językach. Wiele z nich zdobyło liczne nagrody i wyróżnienia.

 

Gra dla całej rodziny

KOLEJ NA KOLEJ

Rzucając kostkami, będziesz tworzyć pociągi, składające się z lokomotyw, wagonów pasażerskich i towarowych.

Im dłuższe pociągi uda Ci się zbudować, tym więcej zdobędziesz punktów za przewiezionych ludzi i towary.

Postaraj się, aby Twój pociąg jako pierwszy dotarł do mety!

 

Zawartość pudełka:

  • plansza,
  • 4 lokomotywy
  • 16 znaczników graczy
  • zestaw naklejek
  • 56 żetonów
  • instrukcja.
 
 

Zasady Gry

Zadaniem graczy jest zdobycie jak największej liczby punktów.

Otrzymywać je będą za przewożenie pasażerów oraz trzech rodzajów towarów. Im więcej ich przewiozą, tym więcej zdobędą punktów.

  • Planszę kładziemy na środku stołu.
  • Żetony punktów umieszczamy obok planszy. Każdy gracz dostaje zestaw w wybranym kolorze: lokomotywę i 4 znaczniki.
  • Lokomotywy należy położyć na torach kolejowych, na polach oznaczonych rysunkiem lokomotywy (na każdym polu może znajdować się jedna lokomotywa). Najmłodszy gracz kładzie swoją lokomotywę na pierwszym polu, a po nim pozostali uczestnicy (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) umieszczają swoje lokomotywy na kolejnych polach.
  • Każdy gracz kładzie trzy swoje znaczniki pod najniższymi polami towarów.
  • Czwarty znacznik gracze umieszczają na stole przed sobą.
  • Kostki bierze najmłodszy gracz – rozpocznie grę

Grę rozpoczyna najmłodszy gracz, a następnie toczy się ona zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gracz rzuca siedmioma kostkami. Po rzucie umieszcza w rzędzie przed sobą wszystkie kostki z jednym wybranym wynikiem, tworząc z nich pociąg. Następnie rzuca pozostałymi kostkami. Ponownie wszystkie kostki z jednym wybranym wynikiem dokłada do swojego pociągu. Jeśli kostki wybranego rodzaju były już wcześniej w pociągu, gracz może dołożyć nowe kostki tego typu, jednak pod warunkiem, że kostki tego rodzaju znajdują się na początku lub na końcu pociągu (czyli jest do nich dostęp) – ilustruje to przykład poniżej. Z odkładanych kostek gracz tworzy pociąg zgodnie z zasadami opisanymi w rozdziale DOKŁADANIE KOSTEK. Gracz rzuca do momentu, aż nie będzie w stanie dołożyć ani jednej kostki do swojego pociągu. Na koniec tury gracz przesuwa swój pionek lokomotywy oraz znaczniki towarów

Na koniec tury gracza pociąg musi spełniać poniższe warunki:

• Na początku pociągu musi znajdować się przynajmniej 1 lokomotywa.

• Bezpośrednio za lokomotywą musi znajdować się przynajmniej 1 wagon pasażerski (z 1 oknem lub 2 oknami).

• Za wagonami pasażerskimi musi znajdować się przynajmniej 1 wagon towarowy (dowolnego rodzaju).

• Przed żadnym wagonem pasażerskim nie może znajdować się wagon towarowy.

Jeśli po zakończeniu rzucania kostek gracz nie posiada pociągu zgodnego z powyższymi zasadami, nie może przesunąć swoich pionków: lokomotywy i znaczników towarów. Jego tura się kończy. Przekazuje kostki graczowi po lewej stronie, który następnie rozpoczyna swoją turę. Jeśli po zakończeniu rzucania kostek gracz posiada pociąg zgodny z powyższymi zasadami, sprawdza, o ile pól będzie mógł przesunąć swoje pionki: • Za każde okno w wagonach pasażerskich gracz przesuwa swój pionek lokomotywy o 1 pole do przodu. Uwaga! Przesuwając pionek na torach kolejowych, gracz nie liczy pól zajętych przez inne pionki. Tylko 1 pionek może znajdować się na danym polu. • Za każdy wagon towarowy gracz przesuwa swój znacznik o 1 pole do przodu na odpowiednich polach towarów. Uwaga! Na polach towarów może znajdować się dowolna liczba znaczników graczy.

Gra kończy się w momencie, gdy któraś lokomotywa wróci na początek torów kolejowych. Gracze zdobywają wtedy ostatnie punkty: – za swoje lokomotywy – zgodnie z zasadami opisanymi powyżej, – za znaczniki towarów na każdym z trzech torów towarów: gracze, których znaczniki znajdują się najdalej, zdobywają żetony o wartości 3 punktów, następni w kolejności – 2 punktów, a kolejni – 1 punktu, chyba że pierwszy gracz na danym torze nie przekroczył kwiatów na łące – wówczas każdy gracz otrzymuje 1 punkt mniej (tzn. pierwszy w kolejności otrzymuje 2 punkty, kolejny – 1 punkt, a pozostali nie dostają punktów). Zwycięzcą zostaje osoba, która zdobyła najwięcej punktów. W przypadku remisu wygrywa gracz, którego lokomotywa znajduje się dalej na torach kolejowych

 
 
 
 
 
 

Produkty powiązane